Nieuws archief maart 2017

26-03-2017

Finale Cup KKP

Deze is gehouden op dinsdag 21 maart 2017. Te Barneveld op de elektronische banen van De Eendracht. De finale bedoeld voor de beste teams die zich in de twee pouls als zodanig hadden gekwalificeerd. Dit gold wel voor poule B waarin ons team zat. U heeft daarover al in deze uitgave kunnen lezen. Over poule A zal ik maar zwijgen. Alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen. Toch waren er ook twee teams uit die poule aanwezig.

Aanwezig waren de teams van De Eendracht - Terschuur, Willem Tell - Otterlo, Wilhelm Tell - Bennekom en natuurlijk Scherpenzeel. Voor het eerst werd er door alle teams gestreden om de bokaal. Er werd in twee series van zes schutters geschoten.

Jan Vlastuin had als coach een puik team samengesteld wat bestond uit Jhon Baan, Mark Spee en Martin Wigtman. Van ons team betraden in de eerste ronde Mark Spee en Martin Wigtman het strijdtoneel. Beide schutters hadden een wisselende start met zo hier en daar een acht of iets lager. Maar gaandeweg zagen de toeschouwers toch meer negens en tienen vallen. Bij Mark op de één na laatste "kaart" zelf vier tienen op een rij. Hij had dan ook de hoogste score van de avond met 354 punten (let wel: LP-gemeten). Dat was trouwens vorig jaar ook het geval. Constante schutter, zeg maar. Er viel echter geen prijs mee te winnen maar toch.

Martin moest echter een paar keer zijn hoofd schudden. Het liep niet echt. Meerdere keren zagen wij hem tot wel drie keer toe zijn wapen afleggen. Verstandig, hij geeft dat advies vaak ook aan anderen. Hij behaalde in totaal 326 punten.

De concurrentie, wat deed die, vraag je je natuurlijk gelijk af. Bennekom verzaakte met scores van 337 en 284 punten. Ook Terschuur en Otterlo kwamen er niet aan. Maar je bent natuurlijk pas gerust als de complete strijd gestreden is. En onze laatste schutter niet is onderuit gegaan. Jhon Baan moest voor ons het zaakje klaren in de tweede ronde. Hij was een eind op weg om over de score van Mark heen te gaan. Maar liet in de laatste serie toch kostbare puntjes liggen. Hij kwam met een mooie serie van 341 punten van de baan. Tevreden; kon altijd beter.

Ook nu was de concurrentie ver te zoeken. Floris van de Vliert haalde twee puntjes in met 343, maar niet meer dan dat. En Terschuur en Otterlo streden om de derde plaats. Dat was gaande de wedstrijd wel duidelijk.

Aan het eind van de avond werden natuurlijk de prijzen uitgereikt. Vierde en net buiten de prijzen werd het team van Otterlo met 842 punten. Gevolgd door Terschuur met 916 punten. Toch een mooie plaquette voor aan de wand. Het was niet ontgaan; De tweede plaats al weer voor Bennekom met 964 punten. En eerste en Kampioen 2017 Scherpenzeel met 1021 punten.

Barneveld bedankt voor de gastvrijheid en Herman met name voor het regelen van alles en nog wat. Jan bedankt voor het trekken van het team.
Tot volgend jaar maar weer. De bokaal staat weer een jaartje in de prijzenkast van Scherpenzeel.