Nieuws archief december 2016

12-12-2016

FINALE GKP

Op woensdag 7 december is bij ons op de vereniging de finale gehouden van de interne competitie GKP. Evenals bij KKP werden wederom de regels aangaande de olympische finale gebruikt. Weliswaar met enige aanpassingen omdat wij niet over acht, maar over vier grootkaliber-banen beschikken.

Na een woord van ontvangst werd de aandacht gevestigd op de sponsors van de interne competitie GKP. Dit waren dit jaar Piet Ritmeester met zijn bedrijf Piet's Broodjes en Evert Jan ter Burg van de Mitra te Scherpenzeel. Er stond namelijk een prachtige prijzentafel met pakketten van de Mitra en waardebonnen van Piet's Broodjes. Zonder deze steun was zo'n mooie prijzentafel ondenkbaar geweest.
Rein Rotte voerde als baancommandant samen met Jhon Baan, Jan Groenewoud en Goof de Vries de regie over de wedstrijd.
De acht hoogst geplaatsten uit de voorronden namen deel aan deze finale. Dit waren is volgorde van prestaties in de voorronde; Gert Jan Hoolwerf, Mark Spee, Jan Vlastuin, Ad Verbeek, Arjan van Barneveld, Martin Wigtman, John de Wolf en Frank Hagoort. Eigenlijk behoorde Kees Bos tot deze acht eerstgeplaatsten, maar hij moest afzeggen.
In twee ronden met elk vier schutters werden de eerste 10 schoten volbracht volgens het protocol. Eerst de oneven schutter uit de rangrijst en daarna de even genummerde schutter. Dit om een mengeling van kwaliteit in de twee ronden te waarborgen.

De betere schutter toverden mooie tienen en negens in het karton. Terwijl een minder fortuinlijke schutter, mogelijk bevangen door wat nervositeit, een verdwaalde zes of een vier tevoorschijn toverde. Er vielen echter ook nog een paar lagere scores, dit tot schik van de schutters zelf. Zo werd er toch wel een scheiding aangebracht in het deelnemensveld. Na deze twee series vielen de laagste vier deelnemers af. Gert Jan Hoolwerf hield zich in de voorronde als enige echt staande en kwam tot een score van maar liefst 93 punten. De andere gelukkige schutters die ook naar de tweede ronde gingen waren achtereenvolgend Jan Vlastuin (88), Ad Verbeek (87) en Arjan van Barneveld (84). Tot verbazing van het publiek vielen onder andere Mark Spee en Martin Wigtman af in de voorronden.
Na 6 maal een enkel schot gelost te hebben viel de laagst geplaatste schutter af. Dit was Ad Verbeek. De voorronde verliep goed voor hem, maar in deze ronde bevloog hem de spanning van de finale. Gevolg; hij schoot daarbij meerdere keren een zeven en zelfs een zes. De volgend schutter die na de volgende twee schoten af viel was Arjan van Barneveld. Gert Jan Hoolwerf en Jan Vlastuin bleven over.
Nog twee schoten moesten deze laatste twee schutters doen. Waarbij Gert Jan een voorsprong had van zes punten op Jan. Niets is onmogelijk. Een foutje is zo gemaakt. Maar dat deed Gert Jan niet. Zijn laatste twee schoten waren negens. Terwijl Jan een negen en een acht schoot. Waardoor Gert Jan winnaar werd van deze editie van de interne competitie GKP.

Bij de prijsuitreiking werd stilgestaan bij de sponsors. Medewerkers en sponsors werden bedankt. Alle deelnemende schutters die niet in de prijzen waren gevallen kregen een aanmoedigingsprijsje uit naam van het bedrijf Kluswijs – van Elst uit Scherpenzeel. Ook waren er weer progressieprijzen uit te delen voor schutter die ten opzichte van vorig jaar een vooruitgang hadden geboekt. De prijswinnaars kregen hun prijzen uit handen van sponsor Piet Ritmeester, die dit zelf een zeer geslaagd evenement vond.
Met deze wedstrijd kwam er een einde aan een cyclus van finales en prijsuitreikingen op de vereniging. Op naar volgend jaar. Al menige deelnemer heeft namelijk al één of meerdere series van de interne competities van het seizoen 2016-2017 geschoten.

De uitslag:
1. en Kampioen GKP 2016:

Gert Jan Hoolwerf; 179 punten (20 schoten).
2. Jan Vlastuin; 172 pnt. (20).
3. Arjan van Barneveld; 150 pnt. (18).
4. Ad Verbeek; 132 pnt. (16).
5. Martin Wigtman; 81 pnt. (10).
6. Mark Spee; 80 pnt. (10).
7. John de Wolf; 76 pnt. (10).
8. Frank Hagoort; 75 pnt. (10).

12-12-2016

PRIJSUITREIKING INTERNE COMPETITIES GEWEER
(Ad Verbeek)

Op woensdag 16 november werd bij onze schietvereniging de prijsuitreiking gehouden van de interne competities geweer.

Van oktober vorig jaar tot eind september hadden de deelnemers bij elke discipline vijf interne wedstrijden geschoten. Deze wedstrijden waren door de wedstrijdcommissie beoordeeld en een eindstand van gemaakt. Deze werden die avond bekend gemaakt.

Er stond een tafel met prachtige prijzen te pronken. De "Mitra" uit Scherpenzeel had voor alle prijswinnaars mooie bierpakketten beschikbaar gesteld en de "Vion" zeer mooie vleespakketten. Een prijzentafel om je vingers bij af te likken.

De wedstrijdcommissie bestaande uit Jan Groenewoud, Ad Verbeek en Martin Wigtman, verzorgden deze prijsuitreiking.

De uitslagen waren als volgt in gemiddelden:

Klein Kaliber Geweer liggend:
1. Geert Jan Vermeulen; 287,4 pnt.
2. Martin Wigtman; 281,6 pnt. (74x10)
3. Gernand ter Maaten; 281,6 pnt. (66x10)

Klein Kaliber Geweer knielend:
1. Jan Groenewoud; 277,6 pnt.
2. Ina van de Berg; 238,6 pnt.
3. Jan van den Broek; 225,8 pnt.

Klein Kaliber Karabijn liggend:
1. Ad Verbeek; 299,8 pnt.
2. Martin Wigtman; 297,0 pnt.
3. Kees Bos; 294,2 pnt.

Klein Kaliber Karabijn knielend:
1. Jan Groenewoud; 296,6 pnt.
2. Kees Bos; 294,6 pnt.
3. Rein Rotte; 287,4 pnt.

Militair Geweer liggend:
1. Geert Jan Vermeulen; 86,2 pnt.
2. Martin Wigtman; 78,6 pnt.
3. Gert Jan Hoolwerf; 75,8 pnt.

Militair Geweer knielend:
1. Jan Groenewoud; 78,8 pnt.
2. Jack Veldman; 23,8 pnt.

Ook werden er prijzen uitgereikt voor de deelnemers welke ten opzichte van vorig jaar een progressie geboekt hadden en de schutters die zogenaamde volle bakken geschoten hadden. Schietvereniging Scherpenzeel kan terugzien op een geslaagd wedstrijdseizoen.