Nieuws archief april 2013

03-04-2013

Schietvereniging Scherpenzeel wint Valleicup Pistool.
(Ad Verbeek)

Het wedstrijdseizoen binnen de Schiet Kring Geldersche Vallei (SKGV) is al weer in volle hevigheid uitgebarsten. Zoals elk jaar wordt de grote finale van de Cup Klein Kaliber Pistool op de neutrale - elektronische - banen van De Eendracht - Barneveld gehouden. En ook dit jaar had het team van schietvereniging Scherpenzeel er voor gezorgd dat het, door als winnaar door de twee voorronden te komen, een plaats in de finale had bereikt. De finale werd dinsdag 26 maart gehouden.

De banen stonden al lang en breed gereed, en de schutters konden komen. Organisator Ad Verbeek verlootte de banen. Telkens vier finalisten en vier schutter van de kleine finale, strijdend om de derde en vierde plaats, gebroederlijk naast elkaar. Het team van Scherpenzeel tegen het team van Wilhelm Tell uit Bennekom in de finale. En De Eendracht uit Terschuur tegen Willem Tell uit Otterlo in de kleine finale. De schutters van Scherpenzeel werden bijgestaan door coach/begeleider Martin Wigtman. Martin heeft tevens in de voorronden als schutter deelgenomen. Frank Niermeijer mocht samen met Kees Bos de spits afbijten. Frank schoot een degelijke serie van in totaal 363 punten. Kees Bos behaalde een goed puntenaantal van 344 punten. De twee Bennekomse Schutters, Henk van de Vliert en Dick Muller, behaalden 338 en respectievelijk 307 punten. Een eerste gat was geslagen. Maar de wedstrijd is pas gelopen na het laatste schot.
In de tweede serie kwamen namens Wilhelm Tell ? Bennekom Floris van de Vliert en Floris Vogelaar aan bod. Zij behaalden 337 en respectievelijk 300 punten bij elkaar. De toeschouwers zagen tijdens de wedstrijd al dat de Scherpenzeelse schutters Jhon Baan en Pim Haanschoten zeker niet slechter schoten. Jhon behaalde 337 punten en Pim 331 punten. In totaal behaalde het Scherpenzeelse team 1375 punten. Daar stond een puntentotaal van 1282 punten tegenover van Wilhelm Tell uit Bennekom.
Het team van Scherpenzeel kon voor de elfde keer de wisselbeker mee naar huis nemen.
De derde plaats werd in de kleine finale opgeeist door het team van De Eendracht uit Terschuur met 1283 punten. De vierde plaats ging naar Willem Tell uit Otterlo met 1069 punten.

Vlnr: Frank Niermeijer, Kees Bos, Pim Haanschoten, Martin Wgtman en Jhon Baan.