Nieuws archief september 2011

20-09-2011

ALLROUNDWEDSTIJD SENIOREN SCHIETVERENIGING SCHERPENZEEL.
(Ad Verbeek.)

Zaterdag 10 september jongst leden was het weer zover. Traditiegetouw werd op deze tweede zaterdag van september de Allroundwedstrijd voor senioren binnen de schietvereniging Scherpenzeel gehouden. Een prachtige wedstrijd waarbij de leden van de schietvereniging zich moeten meten met het schieten van maar liefst zes disciplines binnen het sportschieten.

Het werd weer een gezellige en drukke dag voor de deelnemers. Er namen uiteindelijk 22 schutters aan deze wedstrijd deel. De wedstrijden begonnen zo rond een uur of negen ?s morgen. De meeste deelnemers probeerden eerst hun geluk op de lichte onderdelen zoals het luchtgeweer staand, klein kaliber pistool/revolver en klein kaliber geweer. Geleidelijk ging men over naar militair geweer en in de middag naar groot kaliber pistool/revolver. De laatste schoten gingen er zo rond half vijf ?s middags uit en waren traditiegetrouw het door sommige verheerlijkte en door anderen verfoeilijke zwartkruit geweer schieten. Alle standen poer onderdeel worden bij de Allroundwedstrijd in punten omgezet. Het totaal van alle puntenuitslagen geeft de eindstand van de Allroundwedstrijd. Dit naast de individuele ranglijsten.
De organisatie was in handen van Frank Niermeijer en Geert-Jan Vermeulen. Zo hier en daar bijgestaan bij het tellen, het zwartkruitgeweerschieten en natuurlijk de logestiek. Frank en Geert Jan deden natuurlijk zelf ook mee.
Ook deze editie van de Allroundwedstrijd senioren wist Frank Niermeijer op zijn naam te schrijven. Op de voet gevlogd door zijn zus Suzan Niermeijer en diens partner Mark Spee. Blijven de prijzen toch binnen de familie zullen zij gedacht hebben. Door dat Frank in alle disciplines zeer hoog geëindigd was en geen uitschieter had naar beneden wist hij deze editie te winnen. Gek genoeg wist hij zijn favoriete pistooldiciplines niet winnend af te sluiten. Maar de disciplines klein kaliber geweer 12 meter en groot kaliber geweer 50 meter wel.
Zijn concurrenten behaalden misschien wel een eerste plaats op één of twee onderdelen, maar ieder voor zich had dan weer een lage uitslag bij één of meerdere onderdelen. Dat is wat deze wedstrijd zo bijzonder maakt. Je moet eigenlijk in alles uitblinken. En dat heeft Frank wederom gedaan dit jaar.

Uitslagen prijswinnaars:

Klein kaliber pistool:
1 Mark Spee 93 pnt.
2 Frank Niermeijer 90 pnt.
3 Suzan Niermeijer 88 pnt.

Groot kaliber pistool:
1 Mark Spee 88 pnt.
2 Martin Wigtman 87 pnt.
3 Frank Niermeijer 86 pnt.

Luchtgeweer staand:
1 Martin Wigtman 79 pnt.
2 Suzan Niermeijer 76 pnt.
3 Evert-Jan van de Glind 73 pnt.

Klein kaliber geweer geknield:
1 Frank Niermeijer 90 pnt.
2 Martin Wigtman 90 pnt.
3 Evert-Jan van de Glind 84 pnt.

Militair geweer liggend:
1 Frank Niermeijer 78 pnt.
2 Evert-Jan van de Glind 77 pnt.
3 Martin Wigtman 70 pnt.

Zwart kruit geweer staand:
1 Dirk-Jan Stip 27 pnt.
2 Mark Spee 27 pnt.
3 Hans Davelaar 24 pnt.

Einduitslag (prijswinnaars)
1 Frank Niermeijer 118 pnt.
2 Suzan Niermeijer 115 pnt.
3 Mark Spee 110 pnt.
4 Martin Wigtman 109 pnt.
5 Evert-Jan van de Glind 101 pnt.

Staand van links naar rechts de vijf prijswinnaars Allround; Frank Niermeijer, Suzan Niermeijer, Mark Spee, Martin Wigtman en Evert Jan van de Glind.
Geknield de overige twee medaillewinnaars; Hans Davelaar en Dirk-Jan Stip.