Nieuws archief april 2011

10-04-2011

Schietvereniging Scherpenzeel Kampioen.
(Herman van Zanten)

Afgelopen dinsdag traden de schutters van de schietvereniging Scherpenzeel aan voor de finale van de SKGV-Valleicup Pistool. Deze kampioenswedstrijd wordt elk jaar gehouden tussen de verenigingen van de Schietkring Gelders Vallei (SKGV). In een aantal voorronden selecteren de beste verenigingen zich voor de finale.
Evenals de voorgaande jaren hadden de Scherpenzeelse schutters zich ook nu weer een plaats in de finale verworven. Afgelopen dinsdag werd deze gehouden op de elektronische banen van zustervereniging De Eendracht te Barneveld. Het voordeel van elektronisch schieten is dat niet alleen de schutter, maar ook de talloze toeschouwers op het scherm de geschoten resultaten direct kunnen volgen. De schietverenigingen Scherpenzeel en Wilhelm Tell uit Bennekom streden om de eerste en tweede plaats, Wilhelm Tell uit Putten en De Eendracht uit Barneveld voor de derde en vierde plaats.
De eerste twee schutters van Scherpenzeel, Frank Niermeijer en Martin Wigtman zette onmiddellijk de toon met 365 en 321 punten, waar Bennekom slechts totaal een magere 309 en 289 punten tegenover kon stellen. Eigenlijk waren hiermee de kaarten al geschud. Nog twee schutters van beide partijen te gaan, maar wat zou er met zo?n voorsprong nog mis kunnen gaan.
Met een betere score van 343 en 332 punten kwamen de twee volgende Bennekommers terug. De beurt aan Scherpenzeel; Kees Bos opende met 343 punten, en was het wachten nog op Gert Jan Hoolwerf. In zijn eigen rustige tempo maakte hij de wedstrijd af met een mooie score van 355 punten. Scherpenzeel totaal 1384, Bennekom 1273 punten. Waarmee schietvereniging Scherpenzeel overtuigend Kampioen 2011 werd.
Barneveld en Putten schoten intussen voor de derde en de vierde plaats; elk met een team van drie schutters. Barneveld eindigde met 976 punten als derde. Met Putten, waarvan de score 951 punten was, als hekkensluiter op de vierde plaats.
Wedstrijdleider Ad Verbeek reikte in de gezellige Barneveldse kantine met gepaste trots de Kampioensbeker uit aan zijn clubgenoten. Een prachtige overwinning voor de schutters uit Scherpenzeel.

Op de foto van links naar rechts: Frank Niermeijer, Gert-Jan Hoolwerf, Martin Wigtman en Kees Bos.