Nieuws archief september 2010

13-09-2010

Allroundwedstrijd senioren Schietvereniging Scherpenzeel.
(Ad Verbeek.)

Zaterdag 10 september jongst leden was het weer zover. Traditiegetouw werd op deze tweede zaterdag van september de Allroundwedstrijd voor senioren binnen de schietvereniging Scherpenzeel gehouden. Een prachtige wedstrijd waarbij de leden van de schietvereniging zich moeten meten met het schieten van maar liefst zes disciplines binnen het sportschieten.

Het werd weer een gezellige en drukke dag voor de deelnemers. Er namen uiteindelijk 21 schutters aan deze wedstrijd deel. Dit aantal was even groot als in 2009. De wedstrijden begonnen zo rond een uur of negen s morgen. De meeste deelnemers probeerden eerst hun geluk op de lichte onderdelen zoals het luchtgeweer staand, klein kaliber pistool/revolver en klein kaliber geweer. Geleidelijk ging men over naar militair geweer en in de middag naar groot kaliber pistool/revolver. De laatste schoten gingen er zo rond half vijf s middags uit en waren traditiegetrouw het door sommige verheerlijkte en door anderen verfoeilijke zwartkruit geweer schieten.
De organisatie was in handen van Frank Niermerijer en Geert Jan Vermeulen. Zo hier en daar bijgestaan bij het tellen, het zwartkruitgeweerschieten en natuurlijk de logestiek. Frank en Geert Jan deden natuurlijk zelf ook mee. Al hoewel Frank Niermeijer zeer druk was met de organisatie die dag zag hij toch kans om zijn eigen series in betrekkelijke rust uit te voeren. Ook deze editie van de Allroundwedstrijd senioren wist Frank op zijn naam te schrijven. Hij wist slechts n onderdeel winnend af te sluiten. Dat was gek genoeg niet zijn favoriete onderdeel klein kaliber pistool, waarin hij normaal gesproken in uit blinkt, maar het onderdeel luchtgeweer staand.Voorst behaalde hij wel nog vier keer de tweede of derde plaats. Door dat hij in alle disciplines zeer hoog geindigd was en geen uitschieter had naar beneden wist hij deze editie te winnen.
Zijn concurrenten behaalden misschien wel een eerste plaats op n onderdeel, maar ieder voor zich had dan weer een lage uitslag bij n of meerdere onderdelen. Dat is wat deze wedstrijd zo bijzonder maakt. Je moet eigenlijk in alles uitblinken. En dat heeft Frank gedaan dit jaar.

Uitslagen prijswinnaars:

Klein kaliber pistool:
1 Martin Wigtman 89 pnt.
2 Jan Vlastuin 89 pnt.
3 Kees Bos 89 pnt.
Groot kaliber pistool:
1 Kees Bos 91 pnt.
2 Frank Niermeijer 91 pnt.
3 Jan Vlastuin 88 pnt.
Luchtgeweer staand:
1 Frank Niermeijer 76 pnt.
2 Martin Wigtman 70 pnt.
3 Anita Berkhof 69 pnt.
Klein kaliber geweer geknield:
1 Jan Groenewoud 92 pnt.
2 Frank Niermeijer 91 pnt.
3 Martin Wigtman 91 pnt.
Militair geweer liggend:
1 Geert Jan Vermeulen 81 pnt.
2 Jan Groenewoud 80 pnt.
3 Frank Niermeijer 72 pnt.
Zwart kruit geweer staand:
1 Hans Davelaar 27 pnt.
2 Evert Jan van de Glind 24 pnt.
3 Frank Niermeijer 24 pnt.
Einduitslag (prijswinnaars) score:
1 Frank Niermeijer 117
2 Jan Groenewoud 102
3 Martin Wightman 101
4 Kees Bos 101
5 Jan Vlastuin 94

Staand van links naar rechts; Evert Jan van de Glind, Anita Berkhof, Frank Niermeijer, Geert Jan Vermeulen en Hans Davelaar.
Geknield; Jan Groenewoud, Jan Vlastuin, Kees Bos en Martin Wigtman.