Nieuws archief oktober 2009

06-10-2009

Allroundwedstrijd senioren
(Ad Verbeek)

Vorig jaar werd de allroundwedstrijd senioren nieuw leven ingeblazen. En werd vastgelegd dat deze voortaan wordt gehouden op de tweede zaterdag van september. Een prachtige wedstrijd waarbij de leden onze schietvereniging zich moeten meten met het schieten van maar liefst zes disciplines binnen het sportschieten.

Het werd weer een gezellige en drukke dag voor de deelnemers. Er namen uiteindelijk 21 schutters aan deze wedstrijd deel. De wedstrijden begonnen zo rond een uur of negen ’s morgen. De meeste deelnemers probeerden eerst hun geluk op de lichte onderdelen zoals het luchtgeweer staand, klein kaliber pistool en klein kaliber geweer. Geleidelijk ging men over naar groot kaliber pistool en groot kaliber geweer. De laatste schoten gingen er zo rond half vijf 's middags uit en waren traditiegetrouw het door sommige verheerlijkte en door anderen verfoeilijke zwartkruit geweer schieten.
De organisatie was in handen van Frank Niermeijer en Geert Jan Vermeulen. Zo hier en daar bijgestaan bij het tellen en het zwartkruitgeweerschieten. Frank en Geert Jan deden natuurlijk zelf ook mee. Al hoewel Frank Niermeijer zeer druk was met de organisatie die dag zag hij toch kans om zijn eigen series in betrekkelijke rust uit te voeren. Ook deze editie van de allroundwedstrijd senioren wist Frank op zijn naam te schrijven. Hij wist slechts één onderdeel winnend af te sluiten.
Natuurlijk het onderdeel klein kaliber pistool.Voorst behaalde hij wel nog drie keer de tweede plaats. Dit was bij de onderdelen groot kaliber geweer, klein kaliber geweer en luchtgeweer. De derde plaats behaalde hij bij zwart kruit geweer. Opmerkelijk was het dat hij bij de discipline groot kaliber pistool niet bij de eerste drie eindigde. Als pistoolschutter had hij dat moeten kunnen. Hij werd daar vijfde. Door dat hij in alle disciplines zeer hoog geëindigd was en geen uitschieter had naar beneden wistr hij deze editie te winnen.
Zijn concurrenten behaalden misschien wel een eerste plaats op één onderdeel, maar ieder voor zich had dan weer een lage uitslag bij één of meerdere onderdelen. Dat is wat deze wedstrijd zo bijzonder maakt. Je moet eigenlijk is alles uitblinken. En dat heeft Frank gedaan dit jaar.

Uitslagen prijswinnaars:

Klein kaliber pistool:
1 Frank Niermeijer 91 pnt.
2 Martin Wigtman 90 pnt.
3 Diana van Essen 87 pnt.

Groot kaliber pistool:
1 Jan Vlastuin 89 pnt.
2 Martin Wigtman 89 pnt.
3 Ruud ten Hove 88 pnt.

Luchtgeweer staand:
1 Jacco Gersen 89 pnt.
2 Frank Niermeijer 86 pnt.
3 Geert Jan Vermeulen 79 pnt.

Klein kaliber geweer geknield:
1 Geert Jan Vermeulen 90 pnt.
2 Frank Niermeijer 88 pnt.
3 Martin Wigtman 86 pnt.

Groot kaliber geweer liggend:
1 Jacco Gersen 82 pnt.
2 Frank Niermeijer 81 pnt.
3 Geert Jan Vermeulen 78 pnt.

Zwart kruit geweer staand:
1 Cees Davelaar 21 pnt.
2 Berto Iprenburg 20 pnt.
3 Frank Niermeijer 19 pnt.

Einduitslag (prijswinnaars) score:
1 Frank Niermeijer 117
2 Martin Wigtman 106
3 Jan Vlastuin 105 pnt.
4 Jacco Gersen 104
5 Berto Iprenburg 87

Groepsfoto: Staand van links naar rechts; Jacco Gersen, Ruud en Hove, Berto Iprenburg, Diana van Essen en Geert Jan Vermeulen.
Geknield Frank Niermeijer, Martin Wigtman, Cees Davelaar en Jan Vlastuin.