Nieuws archief februari 2009

22-02-2009

SV Scherpenzeel regiokampioen bij liggende cup.

Het team wat schietvereniging Scherpenzeel dinsdag 10 februari j.l. had opgesteld in de strijd om de liggende Cup van de Schiet Kring Gelderse Vallei heeft met succes de grote rivaal en titelverdediger schietvereniging Leusden en omstreken verslagen.

Schietvereniging Scherpenzeel had uit vijf kandidaten voor deelname aan deze regiowedstrijd de drie beste schutters geselecteerd. Dit waren Bas Vlug, Frank Niermeijer en Geert Jan Vermeulen. Zij moesten die dinsdag op de banen van schietvereniging Willem Tell te Otterlo proberen de Cup te bemachtigen op het onderdeel liggend klein kaliber geweer 12 meter. Deze wedstrijd is zeer speciaal want de schutters mogen elk slechts vijf proefschoten doen en tien wedstrijdschoten. Als dan een matig of slecht schot geplaatst wordt is gelijk de hoop op een goede uitslag in duigen. Het betreft een teamwedstrijd voor bij de S.K.G.V. aangesloten verenigingen. Er namen twaalf verenigingen aan deze wedstrijd deel. En onder hem zaten grote kanshebbers. Deze wedstrijd is meerdere keren gewonnen door het team van schietvereniging Leusden en omstreken. Ook vorig jaar was hun team de winnaar en werd ons team tweede. In 2004 heeft ons team voor het laatst de Cup gewonnen. Maar vaker werd het een vierde of vijfde plaats. Hoog tijd om toch maar weer eens te winnen.

Als eerste schutter van het team kwam Bas Vlug in het geweer. Vorig jaar wist hij nog te scoren met 100 uit 100 punten. Dit jaar had hij er tweemaal een negen en n maal een acht bij. De rest natuurlijk tienen. Hij kwam op de behoorlijke score van 96 punten. Als tweede kwam Frank Niermeijer aan de beurt. Ook hij nam ruim de tijd voor al zijn proef- en wedstrijdschoten. Dit bracht hem op de voortreffelijke score van 97 punten. Hij had er slechts drie negens bij.
In tussen zag de scherpenzeelse begeleider ook wel dat de meeste tegenstanders ook hier en daar een puntje lieten vallen. Dat gaf hoop op een goede klassering. Zeker toen Geert Jan Vermeulen met de beste score van het team van de baan af kwam. Hij behaalde maar liefst 98 punten. Later bleek dat die avond niet hoger geschoten was. Daar waar vorig jaar twee keer een volle bak van 100 punten geschoten was en n keer een score van 99 punten was dit jaar twee keer een score van 98 punten het hoogste.

In totaal was de score van het team van SV Scherpenzeel 291 punten. Een zeer goed resultaat. De voorzitter van SV Willem Tell Otterlo, Hans Luiten, maakte laat op de avond de einduitslag bekend. Hij deelde al de uitslagen mede. Beginnende bij de laagst geindigde vereniging. Toen als nummer drie SV De Eendracht uit Barneveld genoemd werd met een score van 286 werd het nog spannend. Hans Luiten noemde daarop SV Scherpenzeel en iedereen verwachte te horen dat de tweede plaats werd benoemd. Het tegendeel was echter waar. Hij sloeg om enige verwarring te zaaien de nummer twee SV Leusden en omstreken even over. Scherpenzeel was winnaar geworden en kreeg een oorkonde. De werkelijke Cup wordt tijdens de voorjaarsvergadering van de S.K.G.V. overhandigd. Rivaal Leusden had 289 punten behaald. Het was dus echt stuivertje wisselen, want vorig jaar had ons team dit puntenaantal.