Nieuws archief april 2009

22-04-2009

Tweede plaats voor schietvereniging Scherpenzeel bij Valleicup KKP.

Dinsdag 7 april j.l. was de grote dag. Na maanden intensieve voorbereiding en het met succes afronden van twee voorronden tegen respectievelijk SV De Eendracht uit Terschuur en SV Wilhelm Tell uit Putten trad de Scherpenzeelse ploeg aan in Barneveld. Om een goede poging te doen om in deze finale de cup voor achtste keer in successie mee naar huis te nemen.
Vier verenigingen zouden hun eer verdedigen, Driebergen en Scherpenzeel voor de 1e en 2e plaats; Willem Tell Otterlo en Wilhelm Tell Putten voor de 3e en 4e plaats. Wilhelm Tell - Putten had zich afgemeld waardoor de derde plaats voor Willem Tell Otterlo zeker was gesteld.
Cuporganisator Ad Verbeek verwelkomde de schutters en trok het lot voor de baanindeling. Om en om mocht men gebroederlijk naast een lid van een zustervereniging plaats nemen. Er werd geen onderscheid gemaakt tussen Finalisten en kleine finalisten. Dat onderscheid brachten ze zelf keurig aan met de resultaten.
Martin Wigtman en Pim Haanschoten mochten de Scherpenzeelse spits afbijten, samen met de heren Mus en Polman uit Driebergen. Dat ging niet naar tevredenheid. Martin kwam met 330 punten van de baan en Pim met 332 punten. Ieder zeker zon twintig punten onder zijn kunnen. Na een wat teleurstellend resultaat hadden de mannen uit Driebergen toch een voorsprong genomen van 22 punten in de eerste serie.
Dan de tweede ronde. Aan Cees Bos en Frank Niermeijer de eer om de achterstand in te halen. Normaal gesproken moest dat kunnen want Frank Niermeijer in normale doen is toch altijd wel goed voor een dikke 375 punten. En de toppers van Driebergen hadden eigenlijk al geschoten.
Maar ook Frank niet het liggen ondanks het feit dat hij de hoogste score van de avond neerlegde. Hij behaalde 351 punten. Cees behaalde 334 punten.

Driebergen werd dit jaar dus verdient winnaar met 1365 punten. Scherpenzeel 2e met 1347 punten. Otterlo volgde op de 3e plaats met 1155 punten.

De voorzitter van de SKGV, Hans Zwakman, reikte de prijzen uit, beginnend bij de laatste. Scherpenzeel een fraaie tweede plakkaat en voor Driebergen de grote Cup.

22-04-2009

Zes Scherpenzeelse schutters zorgen voor twaalf prijzen.

Een zestal schutters van onze vereniging had zich ingeschreven op het paastoernooi van schietvereniging De Veluwse Schutters te Wenum-Wiesel. Jaarlijks organiseert deze vereniging in het weekend voor de Pasen een toernooi met daarin een groot aantal disciplines.

Van onze vereniging namen Gert Jan Hoolwerf, Frank Niermeijer en Jan Vlastuin deel aan de pistooldisciplines meester kaart licht (MKL) en meester kaart zwaar (MKZ) op de 25 meter. Bij beide wedstrijden moeten 40 schoten gedaan worden. Op de geweerdiscipline olympia match (OM) namen Ad Verbeek, Geert Jan Vermeulen en Bas Vlug deel. Dit behelst een wedstrijd van 60 schoten liggend klein kaliber geweer op 50 meter.

Achteraf bleek het deelnemersveld op MKL en MKZ goed bezet te zijn. Het is dan ook een voortreffelijke prestatie dat de pistoolschutters zowel individueel als in teamverband in de prijzen viel. En niet zomaar een prijs. Meerdere eerste prijzen wel te verstaan.

Uitslagen MKL individueel

1 F. Streng SV Op de Korrel 383 punten
2 G.J. Hoolwerf SV Scherpenzeel 378 punten
3 F. Niermeijer SV Scherpenzeel 374 punten

MKL, senioren A-klasse
1 A.D. Hamstra SV Willem Tell 372 punten
2 F.M. Veltman KS van de Veluwe 365 punten
3 J. Vlastuin SV Scherpenzeel 358 punten

Uitslagen MKL, teams H-Klasse

1 SV Scherpenzeel (Hoolwerf, Niermeijer, Vlastuin) 1110 punten

Uitslagen MKZ individueel

MKZ, senioren H-klasse
1 G.J. Hoolwerf SV Scherpenzeel 383 punten
2 F. Niermeijer SV Scherpenzeel 369 punten

MKZ, senioren A-klasse
1 F. Poort SV De Vrijheid 355 punten
2 J. Vlastuin SV Scherpenzeel 352 punten

Uitslagen MKZ, teams H-Klasse

1 SV Scherpenzeel (Hoolwerf, Niermeijer, Vlastuin) 1104 punten

Het deelnemersveld in de geweerdiscipline olympia match was niet groot. Dit neemt echter niet weg dat genoemde geweerschutters zeer goede prestaties hebben neergezet. Ook zij behaalden meerdere eerste plaatsen.

Uitslagen OM individueel

OM, senioren H-klasse