Nieuws archief april 2008

21-04-2008

SKGV-CUP KKP:
TEAM KKP VEROVERD VOOR DE ZEVENDE KEER DE CUP KKP.

Woensdagavond 9 april heeft het team KKP van onze vereniging voor de zevende keer achter elkaar de Cup KKP gewonnen. Op die avond werd de finale en de zogenaamde kleine finale gehouden van de Cup KKP voor teams van de bij de Schiet Kring Gelderse Vallei aangesloten schietverenigingen. De finaleavond werd gehouden op de banen van "De Eendracht" te Barneveld. En wel op de electronische banen. Het team van de Scherpenzeel was met goed succes door de twee voorronde gekomen en moest nu rechtstreeks strijden tegen het team van SV Wilhelm Tell uit Putten.
De kleine finale werd uitgevochten tussen teams van SV Driebergen en SV Wilhelm Tell uit Bennekom.

De voorronden van de Cup KKP is te vergelijken met een toernooi met afvalsysteem. Na loting komen verenigingen tegen elkaar uit. Na een gezamenlijke uit- en thuiswedstrijd gaat de winnaar door naar de volgende ronde. Er deden 8 verenigingen aan de Cup KKP deel. Dus naar twee ronden was de finale bereikt. Zes keer achter elkaar winnen legt toch een bepaalde druk op de teamleden. Het werd wisselend verteerd. Zo konden Frank Niermeijer en Kees Bos goede prestaties neer zetten van respectievelijk 365 en 354 punten. Rene Bunschoten moest hier en daar een slechter schot verwerken. Zijn score was 328 punten. Gevolgd door Pim Haanschoten met 316 punten. In totaal 1363 punten. Goed genoeg om Wilhelm Tell te kunnen verslaan. Want hun teamleden behaalden te samen slechts 1348 punten.

Foto links: Deelnemers schietend KKP
Foto rechts: De uitreiking van de Cup KKP door Hans Zwakman, voorzitter van de SKGV
Deelnemers schietend KKP De uitreiking van de Cup KKP door Hans Zwakman, voorzitter van de SKGV

21-04-2008

SKGV-CUP KKG:
TEAM KKG GRIJPT NAAST EREMETAAL.

Dinsdagavond 15 april heeft het team KKG van onze vereniging naast het eremetaal gegrepen. Op die avond werd de finale gehouden van de Cup KKG voor teams van de bij de Schiet Kring Gelderse Vallei aangesloten schietverenigingen. De finaleavond werd eveneens gehouden op de banen van "De Eendracht" te Barneveld. Het team van de Scherpenzeel was met goed succes door de voorronde gekomen en probeerde mee te dingen om de Cup KKG.

De voorronde van de Cup KKG werd dit jaar voor het eerst in poules afgewerkt. Er namen 16 schietverenigingen dit jaar deel aan de Cup KKG verdeeld in drie poules. Onze vereniging zat in poule B met de verenigingen uit Driebergen, Achterveld, Putten en Veenendaal. Onze schutters hadden serieus getraind voor de poulewedstrijd die op 11 maart j.l. in Scherpenzeel werd gehouden. Dit betaalde zich terug. Onze schutters behaalde een gedeelde eerste plaats in deze poule. De beste twee verenigingen van elke poule gingen door naar de finale. Een plek in de finale was dus door hen binnengehaald. Gelijk eindigen met Driebergen was een mooie opsteker om de finale in te moeten.

In de finale werd gestreden door teams uit Amersfoort, Barneveld, Driebergen, Hoevelaken,Terschuur en Schepenzeel. Helaas zat het niet mee met het team van Scherpenzeel. Ziekte was de oorzaak van het uitvallen van een topschutter. Gelukkig kon voor vervanging gezorgd worden. Zonder echte voorbereiding moest echter de strijd aangegaan worden.
De drie schutters moesten ieder 30 schoten in geknielde houding af geven op enkelschots kaarten. De uitslagen waren als volgt: Frank Niermeijer 279 punten, Jan Groenewoud 273 punten en Bas Slob toch nog een goede 263 punten. Totaal kwam het team op 815 punten. Het team eindigde daarmee op een zesde plaats. Maar gezien het feit dat de nummer één 838 punten had behaald en alle andere teams daar tussen was het beslist geen uitslag om je te schamen. Volgend jaar zal een team van schietvereniging Scherpenzeel weer een serieuze poging doen om ook deze Cup eens binnen te halen.

Uitslagen:
1 – Frans Tromp Hoevelaken met 838 punten.
2 – De Eendracht – Terschuur met 834 punten.
3 – Driebergen-Rijsenburg met 831 punten.
4 – De Eendacht – Barneveld met 826 punten.
5 – Prins Hendrik ’88 – Amersfoort met 823 punten.
6 – Scherpenzeel met 815 punten.
Hiermee is Scherpenzeel toch nog zesde geworden van de 16 deelnemende verenigingen.

Foto links: Frank Niermeijer
Foto rechts: Deelnemers in schietende houding
Frank Niermeijer schietend Deelnemers in schietende houding