Nieuws archief mei 2007

06-05-2007

FINALE CUP KKP.

Ons pistoolteam heeft tijdens de finale van de Cup KKP ( Klein Kaliber Pistool ) voor de zesde keer achter elkaar de eerste plaats in de wacht gesleept.
De Cup KKP is een wedstrijd voor verenigingsteams binnen de Schietkring Gelderse Vallei (SKGV). Een verenigingsteam bestaat uit vier schutters. En zij moeten binnen een afvalsysteem van tegen elkaar na loting geplaatste verenigingen strijden. De winnaars gaan door naar een tweede of derde ronde.
Zo ook het team van onze vereniging. Per wedstrijd kan de vereniging de samenstelling van het team wijzigen.
Na een succesvolle eerste ronde tegen SV "Wilhelm Tell" uit Putten, 2917 punten voor ons team tegen 2790 voor het team van Wilhelm Tell zijn wij door gegaan naar de tweede ronde.
De Tweede ronde zouden wij tegen SV "John Cooper" uit Woudenberg moeten strijden. Waren het niet dat dit team zich had teruggetrokken.
Omdat er dit jaar maar acht vereniging aan de Cup KKP delnamen kwamen wij zonder slag of stoot in de finale.

In de finale moest ons team het op dinsdag 24 april j.l. opnemen tegen het team van SV "De Eendracht" uit Terschuur. De finale werd gehouden op de elektronische banen van SV "De Eendacht" te Barneveld.
De finale was gesplitist in twee ronden. In beide ronden streden twee schutters van ons team tegen twee schutters van het team van De Eendracht. De totaalpunten na deze twee ronden geeft de beslissing.
Onze eerste twee schutters waren Gert Jan Hoolwerf en Pim Haanschoten. Gert Jan behaalde 356 punten maar Pim slechts 337 punten. De tegenstanders behaalden 357 en 353 punten. Zij hadden dus een voorspong van 17 punten.
In de tweede serie kwamen Frank Niermeijer en Kees Bos aan bod. Zij behaalden 371 en 350 punten. Van de tegenstanders viel één schutter door de mand. Zij behaalden 343 en 322 punten.
Ons team behaalde in totaal 1414 punten tegenover De Eendracht met 1375 punten.
Voor de zesde keer achtereen behaalde een team van onze vereniging de eerste plaats in de Cup KKP. Voor de zesde keer kwam de beker naar Scherpenzeel.

Groepsfoto Team KKP

06-05-2007
KLEINE FINALE CUP KKG.

Ons geweerteam kwam op woensdag 25 april in aktie en heeft tijdens de kleide finale van de Cup KKG (Klein Kaliber Geweer) voor het eerst sinds lange tijd de derde plaats in de wacht gesleept.
De Cup KKG is een wedstrijd voor verenigingsteams binnen de Schietkring Gelderse Vallei (SKGV). Een verenigingsteam bestaat in dit verband uit vijf schutters. En zij moeten binnen een afvalsysteem van tegen elkaar na loting geplaatste verenigingen strijden. De winnaars gaan door naar een tweede, derde of vierde ronde. Gewoontegetrouw nemen meer verenigingen deel aan de Cup KKG dan aan de Cup KKP. Dit omdat er meer "geweer"-verenigingen zijn dan "pistool"-verenigingen. De SV Scherpenzeel is door de jaren heen een echte "pistool"-vereniging geworden. Alhoewel onze schutters het ook op geweer goed doen.
Zo ook het KKG-team van onze vereniging. Per wedstrijd kan de vereniging de samenstelling van het team wijzigen.
In tegenstelling tot de pistool-cup waar een volledige wedstrijd van 40 schoten wordt verschoten wordt bij de Cup-KKG slecht geschoten over 10 schoten. Dit is een extra handicap. Want schiet je een lage score dan kan je het eigenlijk wel vergeten.
Na een succesvolle eerste ronde tegen SV "Ons genoegen" uit Achterveld, 899 punten voor ons team tegen 815 voor het team van Ons Genoegen zijn wij door gegaan naar de tweede ronde. In de tweede ronden versloeg ons team het team van "Wilhelm Tell" uit Amerongen met 890 tegenover 873 punten.
In de derde ronden moest ons team de meerdere erkennen in het team van "Driebergen-Rijsenburg". Ons team won weliswaar in de trhuiswedstrijd met 362 punten tegenover 360. Maar liep tegen een grotere nederlaag in de uitwedstrijd. Driebergen-Rijsenburg won met 923 tegenover 895 van ons team. Driebergen zou later de finale winnen van de Cup KKG.
Het hoogst haalbare voor ons team – omdat wij wel de halve finale hadden behaald – was de kleine finale. Die gaat om de derde en vierde plaats.

In de kleine finale moest ons team het op woensdag 25 april j.l. opnemen tegen het team van SV "De Eendracht" uit Terschuur. Alweer De Eendracht – Terschuur. De finale en de kleine finale werden gehouden op de banen van SV "Ons Genoegen" te Achterveld. In de finale streden "Frans Tromp" uit Hoevelaken tegen "Driebergen-Rijsenburg".
Alle vier de teams (finale en kleine finale) begonnen te gelijk – althans dat was de bedoeling – en naar mate de avond vorderde werden er uitslagen medegedeeld.

Onze eerste drie schutters waren Martin Wigtman, Bas Slob en Jacco Gersen. Martin Wigtman behaalde 80 punten, Bas Slob 82 en Jacco Gersen 93 punten. De tegenstanders hadden een beter schot over zich met uitslagen van 96, 92, 89 en 88 punten. Gelukkig schoten Frank Niermeijer (95) en Geert Jan Vermeulen (84) er nog wat punten bij. En liet een schutter van De Eendracht het liggen met slechts 69 punten. Beide verenigingen behaalden 434 punten. Maar dan is er een regel wat zegt dat de vereniging met de laagste individuele score verliest.
Ons team behaalde dus in een close finish de derde plaats.
Eerste werd SV "Driebergen-Rijsenburg" en tweede SV "Frans Tromp" en vierde dus SV "De Eendracht" – Terschuur.

Groepsfoto Team KKP