Nieuws archief juni 2006

12-06-2006
Records voor schietvereniging Scherpenzeel.

Scherpenzeel – ( Ad Verbeek. )

De Schiet Kring Gelderse Vallei bestaat al 83 jaar. En in het grijze verleden was het een bekend gegeven dat de SKGV records vast stelde naar aanleiding van de wedstrijden die binnen haar verband verschoten werden. Maar op de één of andere manier zijn die records in de vergetelheid geraakt. Bij het moderniseren van de reglementen van de SKGV heeft haar bestuur een aantal jaren geleden gemeend om ook de records weer in ere te herstellen. Met ingang van het jaar 2005 is er een aanvang gemaakt met erkenningen van records.

In de voorjaarsvergadering van de SKGV van dinsdag 16 mei stond dit onderwerp dan ook op de agenda.

Tijdens de vergadering zijn diverse nieuwe record voorgedragen door het SKGV-bestuur en vastgesteld. Verheugend is het om te vernemen dat vier van de zes record binnen de schietvereniging Scherpenzeel terecht zijn gekomen. Een erkenning voor de kwaliteit van onze individuele schutters. Maar ook van de kwaliteiten van de trainers, coaches en bestuur. Erkend zijn de volgende records. Personen en korpsen kregen tijdens deze vergadering de bijbehorende medailles:

KKG, knielend, korps.
Het is bijna niet te geloven. Maar het korps van schietvereniging Scherpenzeel heeft tijdens het Kampioenschap KKG in januari 2005 in Scherpenzeel toch maar mooi de hoogste teamscore neergezet. Verantwoordelijk hiervoor waren Jan G. (552), Martin W. (551), Bas S. (547) en Frank N. (547). Totaal 2197 punten.

KKP, meesterkaart, individueel.
Dit record werd behaald door Frank N. op de Kampioenswedstrijd KKP te Scherpenzeel. Hij schoot op 17 november 2005 377 punten bij elkaar in de series 96, 96, 94 en 91.

KKP, meesterkaart, individueel met finale.
In de finale van deze wedstrijd behaalde Frank met die 377 punten, de 92 punten uit de halve-finale en 90 punten uit de finale in totaal 559 punten. Goed voor een record dus.

Klein kaliber pistool, korps.
Als laatste record kwam het korps KKP uit de bus. Dit was weer een succes voor onze vereniging. Als hoogst geëindigde korps in de postwedstrijd KKP en de Kampioenswedstrijd KKP had een team van onze vereniging al twee maal de score neergezet van 1433 punten. Maar in één van de voorronden van de Cup KKP was het team van Scherpenzeel daar nog eens met 10 punten over heen gegaan. Het record staat nu op 1443 punten. Behaald op 23 maart 2005 tegen schietvereniging Driebergen-Rijsenburg in de thuiswedstrijd te Scherpenzeel. De schutters waren toen Martin W. (369), Frank N. (362), Kees B. (361) en Ad V. (351).

Groepsfoto records